donderdag, 28 oktober 2021 16:11

Permanente boekenmarkt (nieuw en gebruikt)

mijterkerstboomAfgelopen september en oktober werden enkele boekenmarkten door het Nationaal Sleepvaart Museum georganiseerd. Deze werden goed bezocht, waaruit wij afleiden dat er een ruime belangstelling bestaat voor zowel nieuwe als gebruikte sleepvaart- en andere maritieme boeken.
Naast antiquarische boeken waren naslagwerken over Nederlandse sleepvaartbedrijven en sleepvaartromans te koop. Ook ingebonden jaargangen en tijdschriften van Lekko, de Beting, de Sleeptros of de Blauwe Wimpel konden worden verkregen. Fotoliefhebbers vonden een foto van hun favoriete zee of binnenvaartsleepboot in de lijst met honderden titels.

Vanwege deze belangstelling, en met de aanstaande feestdagen in zicht, willen wij nog eens de permanente mogelijkheid benadrukken om in het bezit te komen van deze boeken (en andere zaken uit de museumwinkel) dan wel iemand blij te maken met een uniek cadeau. Onze aanbiedingen zijn vriendelijk geprijsd, dus daarvoor hoeft u het niet te laten.

Op deze website nationaalsleepvaartmuseum.nl is de lijst met beschikbare boeken te vinden: klik Aanbieding tweedehands boeken - Nationaal Sleepvaart Museum Maassluis.

De boeken zijn afkomstig uit de bibliotheek van het museum of verkregen uit donaties van gevers van mensen die het Nationaal Sleepvaart Museum een warm hart toedragen. Mensen die voor hun sleepvaartboeken om welke reden dan ook een goede bestemming zoeken kunnen die te allen tijde aan het museum doneren. Wij zijn er blij mee. Een mailtje of telefoontje aan ons is zo gedaan.

Al met al de moeite waard om tevens het Sleepvaart Museum te bezoeken. Maar u kunt natuurlijk ook uw bestelling plaatsen via bovengenoemde lijst of via het emailformulier onder het hoofdstuk "contact" van deze website.

spanje furie