woensdag, 01 april 2020 15:27

Vaardag Maassluis in mei gaat niet door

De Vaardag Sleepboothaven Maassluis vindt dit (voor)jaar geen doorgang tengevolge van de maatregelen rond de coronacrisis.

Deze tweejaarlijkse happening zou oorspronkelijk gehouden worden op zaterdag 16 mei 2020.

In 2021 vindt naar verwachting de - eveneens 2-jaarlijkse - Dag van de Zeesleepvaart weer plaats met naast rondvaarten activiteiten op de kade, een vlootschouw en meer.

Ook in mei 2018 stond Maassluis in het teken van het varen met en beleven van historische stoom- en motorsleepboten tijdens de Vaardag Sleepboothaven Maassluis.
Mede het Nationaal Sleepvaart Museum zette zich weer in om de "Vaardag Sleepboothaven Maassluis" andermaal tot een succes te maken.

De Vaardag Sleepboothaven Maassluis is een intiem evenement waarbij de aandacht ligt op het meevaren.

Sleepvaartmuseum

De vaardag is bij uitstek ook de gelegenheid om het sleepvaartmuseum in Maassluis te bezoeken! Hier kunt u een diepere indruk opdoen en de achtergronden leren kennen van de Nederlandse roemruchte sleepvaartgeschiedenis van de laatste 150 jaar.Promo-Vaardag Sleepboothaven -Maassluis 2016

vaardag sleepboothaven
Meevaren op de historische schepen van Maassluis! Voor meer inlichtingen: www.sleepboothaven.nl/vaardagsleepboothavenmaassluis/

De Stichting Sleepboothaven Maassluis organiseert elk jaar in mei een maritiem evenement. Het ene jaar de Dag van de Zeesleepvaart en het andere jaar de Vaardag Sleepboothaven, waar laatstgenoemde een intieme opzet heeft waar de focus ligt op rondvaarten. Zo kan je de maritieme historie van Maassuis op een leuke en laagdrempelige manier ervaren.

Met welk schip wilt u een rondvaart maken tijdens de Vaardag Sleepboothaven Maassluis? Wordt het de stoomzeesleper Furie, het bergingsvaartuig Bruinvisch of de zeesleper Elbe?

Een impressie.....