woensdag, 08 april 2015 16:03

NSM nieuwsbrief april 2015

Ter sprake komen:

\r\n

- voorwoord van voorzitter Karel Kaffa, die o.a. het belang van public relations voor ons museum onderstreept
- de betekenis van onze vrijwilligers en een oproep voor nieuwe medewerkers zich in te komen zetten voor het museum (ook niet-scheepvaartmensen!)
- Piet van Roon bouwde een prachtig model van het Maassluisje voor sponsor Luuk Vroombout
- rubriek "Zomaar een vrijwilliger": deze maal Hans van der Ster, ervaren kenner van de zeesleepvaart
- waardevolle schenkingen: uw oude fotoalbums of nautische boeken kunnen van grote waarde zijn voor het museum
- 70 jaar geleden: de bevrijding en een terugblik naar de ontberingen die sleepvaartmensen op zee hebben geleden gedurende de oorlog en aandacht voor hen die nooit terugkeerden
- de penningmeester benadrukt het belang van de donateurs voor het museum en is zeer tevreden over de opgeknapte muren van het depot en het archief
- in het bezoekers informatie systeem zijn inmiddels gegevens, levensloop, afbeeldingen en evt. films opgenomen van alle sleepboten van de permanente tentoonstelling en de nieuwste thema expositie (Kotug)
- de nieuwe website is inmiddels geheel operationeel en ook vertaald in het engels
- Public Relations: de Promotie- en Vrijwilligersfilm zijn vrijwel gereed en zullen binnenkort worden opgeleverd. Ook wordt een nieuwe folder voor het museum ontwikkeld. Via uitingen van de museumjaarkaartorganisatie zal het museum extra onder de aandacht worden gebracht. De laatste hand wordt gelegd aan het concept van het Promotieplan van ons museum.
Op 30 mei draagt ons museum bij aan de organisatie van de Vaardag 2015 in de haven van Maassluis.

\r\n

Klik op de blauwe knop hieronder om de volledige tekst van de nieuwsbrief te downloaden.

\r\n

Veel leesplezier toegewenst namens bestuur en vrijwilligers van het Nationaal Sleepvaart Museum en tot ziens in het museum!

Indien u daar prijs op stelt, bestaat de mogelijkheid u te abonneren op de nieuwsbrief. U krijgt deze dan per mail toegezonden. U kunt zich hiervoor opgeven onder vermelding van uw e-mailadres via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.