donderdag, 16 juli 2020 00:35

NSM Nieuwsbrief juli 2020

In deze nieuwsbrief wordt aandacht besteed aan de volgende onderwerpen:

Voorwoord van de voorzitter: Per 1 juli zijn er m.b.t. het coronabeleid ten aanzien van musea versoepelingen aangekondigd. Wij hopen het Nationaal Sleepvaart Museum op 25 juli a.s. weer open te kunnen stellen voor het publiek. Zie de mededelingen op de website en Facebook.

Helemaal stil was het zeker niet in het noodgedwongen gesloten museum. Er was een kleine ploeg die voortvarend bezig is geweest met het binnenschilderwerk. Gepland om door een ‘brood’ schilder te worden gedaan, maar nu toch in eigen beheer uitgevoerd. Lees hierover in de bijdrage van Cees Dubbeld die verslag doet van alle uitgevoerde klussen. We staan er nu weer “strak” op bij de heropening.

Opening van de nieuwe wisseltentoonstelling “Sleepboten in Oorlogstijd II”. De opbouw van de tentoonstelling is in volle gang en hopelijk kunnen wij deze met trots vanaf 25 juli gaan tonen. U wordt ook hierover natuurlijk geïnformeerd via onze website en de pers.

Hopelijk kunnen we in onze volgende Nieuwsbrief terugblikken op de heropening van het Museum en de reactie op onze nieuwe tentoonstelling.

Om als museum beter op de actualiteit in te kunnen spelen heeft Nico Ouwehand een artikel geschreven onder de kop “Nationaal Sleepvaart Museum goes International!” Dit naar aanleiding van de integratie van het erfgoed van “Lekko” in ons archief en de bibliotheek.

Achteromkijken doet onze oud-penningmeester Kees Goedhart in zijn mijmeringen over de “Zwarte Zee” en het s.s. “Rotterdam”.

Hans van der Ster heeft een mooi verhaal over het monsterboekje en Leo Kischemöller doet uit de doeken wat de schenking van onze vrijwilliger Gerard Fransen behelst.

Tenslotte een woord van dank aan al onze sponsors, donateurs en materiële ondersteuners (o.a. Luuk Vroombout /Alphatron voor het beschikbaar stellen van de radiocommunicatie voor de suppoosten en MTS Europroducts B.V. voor het beschikbaar stellen van hygiënische middelen), die ons museum ondanks de moeilijke tijden zijn blijven ondersteunen en natuurlijk al onze vrijwilligers, die het museum hebben onderhouden, verbeterd en aan de praat hebben gehouden gedurende de afgelopen 3 maanden.

Wij wensen u veel leesplezier met deze nieuwsbrief, die u kunt openen door op onderstaande link te klikken.

Indien u daar prijs op stelt, kunt u van de mogelijkheid gebruik maken u te abonneren op de nieuwsbrief. U krijgt deze voortaan dan per e-mail toegezonden. U kunt dit kenbaar maken door ons een mailtje te sturen via de contactpagina van de website.